Lucia

Idag var jag, min mor, min syster och hennes son och hela min brors familj - ink. mormor Lisa och morfar Sören samt flickornas kusin Thilde. Det som gjorde mig riktigt arg var att efter själva luciafirandet så fick nästan alla människor och åkte hem. Men firandet var inte slut! Och det var det som gjorde mig och min familj riktigt arg. Barnen hade planerat in uppvisningar med sång och dans med mera MEN dom som "arrangerat" detta luciafirande hade INTE skrivit det i programmet. Riktigt dåligt gjort!


Fotograferande gick inte så bra heller för mig, jag har fotat i mörkret tidigare men detta var faktiskt svårt. Så jag fick använda blixten. Men jag fick en del bra bilder. Tycker jag ialla fall.

Jag hade fokus på att fota FYRA av alla. Min brorsdotter Olivia var riktigt besviken på hon som arrangerat Luciafiradet. Förra året var det hennes bästavän som var Lucia och iår skulle Olivia få vara Lucia som hon blev lovad men hon som arrangerade Lucia hade en vännina som frågade när hennes dotter skulle få vara Lucia, och det blev en massa problem med andra föräldrar osv. Men det slutade med att hon som arrangerade Lucia förra året slutade för att det var så mycket irritation i "gänget" och förhoppningsvis så håller dom det dom lovade i år. Det är så invecklat men aja sen hade jag fokus på dom andra tre - min andra brorsdotter Alicia, Olivias bästavän Maja och hennes lillasyster Kajsa (rolig fakta, Kajsa är född på MIN 18årsdag - 27 Augusti 2008).



Flera bilder från Lucia firande med mina två brorsdöttrar kommer senare :)


THANK YOU for commenting my blog. But before you ask me a whole lot of questions
who you seek answer for, so please read this;

Where do I edit my photos / make blogposts?
I use Photoshop CS5

What do you use when you take pictures?
I use my two systemcameras Canon EOS 450D & Canon EOS1100D,
the cellphone right now is Samsung Galaxy S3


Do you have other blogs, I recognize your name.
Yes I have! I used to have blog with my name and after that I've created many blogs that I thought I would keep alive but never really got "stuck" with the urls I chosed. So I created blogs and than abended them. Lol! I also used to blog on wordpress but I decided to move my blog here because I wanted to be able to be personal and have personal themes etc.


Name:
Remember you?

E-mail: (Will not be published. Only I will see it)


URL / BLOG ADRESS


Message / Comment
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback