Ska vi acceptera detta?

 
Varje minut, varje timme, varje dag, folk kritiserar hur folk ser ut. Anledningen till att jag skriver detta är det faktum att jag är trött på att läsa hatkommentarer på internet om hur kvinnor ser ut osv. VARJE DAG ser jag och hör hur folk är dumma och elaka mot någon med extra fluff på deras kropp. Varje dag, ser jag hur mycket skit H&M och andra mode företag och affärer får skit för att dom har större kvinnor och män på deras kampanjer och annonser. Kom igen folket! Det är 2015 för guds skull. SNART 2016! Omfamna dom kurviga kvinnor och män. Omfamna / Hylla deras självförtroende till att stå framför kameran. Hylla dom för att dom är sig själv! Varför är människor så besatt med att vara smal? Varför kan inte folk sluta vara så negativ och hylla människor istället?
 
För 20+ år, har jag hört ALLT man kan säga om stora och stadiga människor och fortfarande håller folk på med att säga och använda ordet fet, ful, äcklig osv. Och folk tror att bara man är stor så är det personens fel? Nej sötnos, att vara "fet" kan bero på olika anledningar. Du behöver inte äta dig stor. Du behöver inte bara sitta på din rumpa för att bli "fet". Folk idag tror att folk med extra kött på deras kropp beror på att dom bara äter skräpmat och är lat. Jag är "fet" och jag äter inte skräpmat och jag är inte lat. För vet ni vad, du kan bli "fet/stor" av mediciner, hormoner, gener och mycket mera.

Bara för att folk har extra kött på deras kropp betyder det inte att dom är ohälsosam. För det finns folk som är det! Många människors test resultat är mycket bättre än människor med mindre vikt.
 

Att vara stor är svårt. Du blir kallad det ena ordet efter det andra. Du har svårt att hitta kläder i affärer. Du går konstant och kollar runt för att se om folk tittar, skrattar och pekar på dig. Varför kan folk inte bara acceptera Guds val till att skapa människor? Varför kan inte folk acceptera att det finns "full figured" kvinnor och män? Varför måste folk säga sårande saker om personer för deras vikt, utseende osv?

Människor med mindre vikt tror att om man skriver elaka och dumma kommentarer eller säger dom till personer med extra kött på kroppen, till deras ansikte ska hjälpa dom till att motivera dom till att gå ner i vikt. Nej darling, du sårar bara deras känslor och du kanske gör folk deprimerad. Jag känner folk som har extra kött på kroppen (Oj vad många gånger jag har skrivit "Extra kött på kroppen". Så jag kommer att skriva "fluffs" istället - mycket sötare!), inkluderar mig själv, blir kallad för fet, fläskig, berg osv varje dag. En del människor kan skaka av sig kommentarerna men en del kan inte. Innan jag lärde mig hur jag skulle göra för att skaka av mig all negativitet  och lät orderna gå in i ett öra och ut igenom ett annat så var jag jätte deprimerad. Att få höra orderna om och om igen kan verkligen förstöra ens självförtroende till grunden. Till jordens mitt faktiskt. Jag blev så deprimerad att jag ville ta mitt eget liv men jag fick hjälp med min depression och det är jag för evigt tacksam för. För idag är jag moster och faster till några underbara barn!


 
 


Jag vet att detta inlägg kanske låter konstigt men jag hoppas att ni förstår vad jag menar med denna post och kanske dela det med dina vänner och familj. För från och med idag, ska vi stora människor ta tillbaka ordet "FAT (fet på engelska)". Från och med idag så kommer ordet inte att ha en negativ verkan på oss. Från och med idag kommer ordet "FAT" att vara ett ord som vi kommer att le av och det skall skjuta vårat självförtroende till topp! För ordet "FAT" kommer från och med nu betyda FABULOUS AND TASTY!


THANK YOU for commenting my blog. But before you ask me a whole lot of questions
who you seek answer for, so please read this;

Where do I edit my photos / make blogposts?
I use Photoshop CS5

What do you use when you take pictures?
I use my two systemcameras Canon EOS 450D & Canon EOS1100D,
the cellphone right now is Samsung Galaxy S3


Do you have other blogs, I recognize your name.
Yes I have! I used to have blog with my name and after that I've created many blogs that I thought I would keep alive but never really got "stuck" with the urls I chosed. So I created blogs and than abended them. Lol! I also used to blog on wordpress but I decided to move my blog here because I wanted to be able to be personal and have personal themes etc.
Linda

Bra skrivet. håller absolut med dig om att man inte ska dömma en människa efter vikt, eller hur den ser ut över huvudtaget faktiskt. Och att fetma kan komma av andra saker än mat och ohälsa är sant.

Svar: Tack så mycket och jag håller helt och hållet med dig! Tack för att du kikade in Linda och att du valde att dela med dig av din åsikt!
xo Emma
Emma / I heart you darling blog

2015-11-01 21:06:21
URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros
Cassandra Haraldsson

Bra skrivet! :)

Svar: Tack Cassandra! Och tack för att du skrev din åsikt :) betyder mkt!
xo Emma
Emma / I heart you darling blog

2015-11-01 22:36:55
URL: http://sensor.blogg.se/
Flisan

sv: tack så mkt det var verkligen en upplevelse :D

Svar: Va kul! :D
xo Emma
Emma / I heart you darling blog

2015-11-01 22:41:00
URL: http://nouw.com/fbb
Anonym

Jag håller helt med dig att all mobbing är oacceptabel. Jag tycker snarare synd om dem som är taskiga för de är de mest pinsamma och ovärdiga du kan vara.

Sen samhällets bild av hur en perfekt kropp ska va är också väldigt snedvriden. Jag inspireras av människor som lever sitt liv som de vill. Mår du bra av att äta onyttigt ibland, gör det då. Men vi borde inspirera samhället till att vilja leva hälsosamt och inte extremt åt något håll. Sen är fettma en hälsofara lika väl som underviktighet. Vad andra tycker om dig spelar ingen roll, det viktigaste är att man själv mår bra!!

Svar: Håller helt och hållet med dig! Tack för att du valde att dela med dig av din åsikt! :)
xo Emma
Emma / I heart you darling blog

2015-11-01 22:59:23
URL: http://fittnesbymalin.blogg.se
Andreas Viasson

Du har helt rätt i det du skriver. Man ska inte behöva skämmas för den man är, vare sig man har mer hull på benen eller inte. Det är upp till individen att tycka och tänka och leva sitt liv på det sätt han, hon/hen känner. Idag är samhället så styrt av ideal, men det kommer att ändras i och med att modevärlden nu har i vissa länder förbjudit översmala modeller som är under normen. Soft = cuddly. Ta fint hand om dig.:thumbup::-d

Svar: Åh jag hoppas verkligen det! Är så himla less på att läsa elaka saker om olika kroppsformer och storlekar! Och att media ÄNTLIGEN har insett att vara sjukligt smal är ohälsosamt är riktigt på tiden! Tack för att du valde att dela med dig av din åsikt! Ta hand om dig också Andreas! :)
Emma / I heart you darling blog

2015-11-02 22:40:32
URL: http://isdraken.blogg.se
Sofia

Jag håller helt och hållet med dig! Men sen kan även dem som är smala också känna sig väldigt kränkta då väldigt många anser att det är okej o slänga ut sig kommentarer som "vad smal du är" "äter du verkligen ordentligt?" osv. Jag väger alldeles för lite och jag kan få dem kommentarerna väldigt mycket vilket kan göra mig väldigt ledsen! Vissa har svårt o gå upp i vikt och vissa har svårt o gå ner i vikt. Men det samhället måste lära sig o inse är att alla duger som man är! Men jag håller absolut med dig! Kram! <3

Svar: Åh nej! Får du såna elaka kommentarer!? Gud va tråkigt! Jag håller helt och hållet med dig! Tack för att du valde att dela med dig <3
Kram på dig! <3
Emma / I heart you darling blog

2015-11-02 23:03:23
URL: http://nouw.com//mittlivsomsofia
Bunny Therése

Såklart man inte ska acceptera detta. Ingen form av mobbing ska accepteras :( Alla ska få vara precis så som de vill och trivs med, så länge man inte skadar någon annan :)

Svar: Precis!! Tack Bunny! Tack för att du delade din åsikt i mitt inlägg! Jag uppskattar det väldigt mycket! Tusen tack! Kram på dig!
Emma / I heart you darling blog

2015-11-03 09:16:17
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Grymt inlägg! Jag håller absolut med dig och förstår att du skriver utifrån ditt eget perspektiv och erfarenheter (med tanke på att du själv beskriver att du har "fluff" på kroppen). Många bra aspekter. Men jag vill ändå poängtera att även sådana som är smala (utan att ha tränat eller liknande) får också utstå detta hat. Fast däremot får smala modeller synas i media i större utsträckning än tjocka. Det är dock lika illa från båda hållen att kommentera någons vikt och är medveten om att du talar utifrån eget perspektiv och erfarenheter. :)

Svar: Tusen tack! Oj! Det har jag faktiskt inte tänkt på utan jag har alltid hört att man måste vara smal osv för att bli accepterad i denna värld. Och ja jag skrev även utifrån mig och mitt perspektiv också. Tack för att du valde att kommentera och dela din åsikt i inlägget. Jag uppskattar det väldigt mycket! Tusen tack!
Kram!
Emma / I heart you darling blog

2015-11-03 10:37:02
URL: http://musicismyboyfriend.spotlife.se
Bambi

"Tjock", "Smal", "Ful" osv... Du har rätt. Varför sätter vi ens etiketter på folk? Varför kategorisera?
Det är dags att vi börjar se människor för vilka dom är och inte för hur dom ser ut. Är dom helt nöjda med sin kropp så är det awesome, vill dom gå ner i vikt pga någon vettig anledning så är det okej också - för det är deras beslut. Folk måste sluta upp med fingerpekningen. Tänka ett steg längre och förstå att DE inte kan bestämma över andras liv.

Mobbingen måste upphöra!!! Verkligen bra skrivet av dig tjejen. Tusen tummar upp för detta inlägg. Om jag hinner och kommer ihåg så ska jag se till att länka detta inlägg på min blogg så att fler hittar hit och läser.

Svar: Tack så mycket! Jag håller verkligen med dig! Varför sätter vi etiketter på folk? Varför inte bara acceptera hur var och en ser ut! Tusen tusen tack! <3
Kram!
Emma / I heart you darling blog

2015-11-03 10:37:35
URL: http://iambaam.blogg.se
Anne-Marie

Hej Emma,

Du skrev hos mig på inlägget om tiggarna. Jättebra inlägg du har skrivit! Visst är bilden snedvriden av hur människor “skall“ se ut. Jag blev mobbad som yngre för att jag var "för" smal så även det förekommer.
Bra att du kan skaka av dig elaka kommentarer och det brukar ju vara så att de som mobbar är de som är riktigt osäkra och rädda.


Svar: Hej Anne-Marie! Men oj! Jag beklagar väldigt mycket att du blivit utsatt för mobbing! Tack så mycket! Ja det krävs mycket jobb för att kunna skaka av sig elaka kommentarer osv! Kram på dig! Och tack för att du valde att dela din åsikt!
Emma / I heart you darling blog

2015-11-03 18:39:16
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Elin

<3

Svar: :DKram!
Emma / I heart you darling blog

2015-11-04 09:37:08
URL: http://vardagselin.blogg.se/


Name:
Remember you?

E-mail: (Will not be published. Only I will see it)


URL / BLOG ADRESS


Message / Comment
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback